Thursday, December 20, 2012

Hijrah ke jalan-Mu :)



Assalammualaikum w.b.t :)


For the second time , i feel something that i've been feel before this :( mungkin ini peluang kedua untuk aku , Ya Allah.. adakah kau kirimkan hidayah-Mu kepadaku ? sungguh aku tersentuh , terdetik dalam hatikku  , aku nak , aku nak BERHIJRAH ! Mungkin dah sampai masanyaa utk aku terima dgn hati yang terbukaa, dan aku sanggup demi-Mu Ya Allah . sesungguhnyaa engkau lah yang aku tahu apa yg terbaik utk diriku dan mungkin ini jalan yg patut aku lalui utk aku mendapat redha-Mu Ya Allah :(

Aku sedar aku hanyalah hamba-Mu yg jahil di sisi Mu Ya Allah :( amal ibadatku belum sebetulnyaa sempurna utk aku pergi menghadap-Mu ilahi . Aku lalai  , aku khilaf , aku leka sebelum ini dulu Engaku pernah buka hatiku untuk aku berubah . untuk aku berhijrah tapi aku leka Ya Allah  , aku hanya berubah tapi aku tak istiqamah dan perubahan aku itu tak bertahan lama  :( Ya Allah kejinyaa diri aku Ya Allah , jahilnya aku :'(

Alhamdulillah , syukurnya Ya Allah semalam kau bukakan pintu hati aku kembali utk aku melihat jalan yg betul betul kau redhai  , jalan yg benar benar kau berkati , jalan yg bole membuatkan aku dgn mu Ya Allah :( aku gembira sebab engkau bagi peluang dekat hambamu ini sekali lagi Ya Allah . sesungguhnyaa hamba khilaf dan lalai sebelum ini . aku lupa dunia ini hanya sementara , apabila malaikat izrail memanggil , apabila daun gugur  , maka terputuslah jasad dan nyawa dari badan anak adam a.s :) Sedangkan dosa dosa aku terlalu banyak , dosa2 ku ini bagaikan pepasir di pantai meskipun debu2 :( Ya Allah sempatkah aku untuk kembali dan memohon keampunan Mu Ya Allah :'(

Cuba renungkan andai matahari terbit dari tempat terbenamnyaa pintu taubat untuk kita sudah tertutup . betapa ruginyaa kita waktu itu :( Ya Allah panjangkanlah umur aku supaya aku sempat kembali ke jalan yg diredhai Mu Ya Allah :')

Rebutlah peluang untuk menjadi wanita yg mulia disisi Allah SWT , rebutlah peluang utk menjadi wanita yg solehah  , sesungguhnyaa wanita yg solehah itu lebih baik pada bidadari syurga :) Amin Yarabbal Alamin .. Sekian , Waalaikummusalam w.b.t :)

SUKA ? LIKE JERR ;) TERIMA KASIH DATANG LAGI ;)

No comments:

Post a Comment

-->