Tuesday, January 22, 2013

Sekali lagi :/


* One day.. InsyaAllah :) pray for me . Dalam berjihad itu banyak cabaran namun jika hati seikhlas nurani nescaya ada jalan yang akan Allah beri kepada kita. Carilah hidayah Allah kerana ia tidak akan datang bergolek sekirannya kita tidak berusaha mengejarnya .. Dunia ini adalah perhiasan , dan sebaik baik perhiasan adalah wanita solehah :) Fisabillah .. Istiqomahkanlah aku dalam berjihad ke jalan-Mu .. Aamin Ya Rabbal Alamain ..

Yang pertama aku ada niat nak bertudung labuh and berniqab/berpurdah . aku admit bila aku tgk org yg pakai tudung labuh aku sendiri sejuk hati tengok dia . tapi apa pandangan org lain yg pentingkan fesyen tu ? mesti diorang akan kata ehh kolot lah kau ni , tak advanced di mata Allah SWT . hm aku pun teringin nak pakai , mungkin tu salah satu cara aku boleh insafkan diri aku . selalu org cakap kan kalau yg pakai tudung labuh tu mesti kuat agama kan ? pandangan aku pun mcm tu , tpi kita pun tk bolehh pandang org dari segi luaran saja. and kalau yg mulut best sikit tu mesti akan cakap , alaaa pakai tudung labuh mcm baik sangat . hm jujur lah aku cakap aku tk suka org cakap mcm tuh . biarlah kat dia , at least dia tk kacau hang . sebab2 mcm ni lah kekadang buat aku terbantut :| Hm bg aku lah kan dia baik ka tak tu hal dia tapi kalau dia bukan perempuan yg baik dia tk buat laa tuntutan Allah ?

Firman Allah s.wt yg bermaksud : " Wahai Nabi , katakan pada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu , dan isteri-isteri org mukmin . 'hendaklah mereka melabuhkan hijab ke seluruh tubuh mereka. Yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali sebagai wanita baik agar mereka tidak diganggu."

Yang tertutup itu lebih indah dari yg terdeah . " Aurat kamu adalah maruah kamu" . Semoga dipermudahkan segala urusan dan diberi kekuatan oleh Allah SWT dalam mengejar keredhaan-Nya .. Aamin Ya Rabbal Alamin :) Tiada air mata yg dapat menyenangkan jiwa kecuali air mata taubat :') kenanglah segala dosa2 yang telah kita buat kerana dengan cara itulah kita tahu siapa kita :) Kasih sayang Allah itu luas , cinta Allah itu bermakna. Berhijrahlah ke jalan Allah kerana disitu kita akan temui manisnyaa cinta Allah SWT :')

Utk ISTIQAMAH di jalan Allah mmg memerlukan airmata yg banyak , ujian setiap hari.Kadang2 nafsu plak yg trus mengajak kembali pada yg jahil dulu,jadi teruskanlah dgn kekuatan hati yg kuat.Moga ISTIQOMAH dan yakin Allah sentiasa dgn kita. InsyaAllah :D


Tiada istilah '' SAYA SUDAH CUKUP BAIK " dalam diri kitaaa :) Istiqomahkan diri . Assalammualaikum :D




SUKA ? LIKE JERR ;) TERIMA KASIH DATANG LAGI ;)

No comments:

Post a Comment

-->